World Class Oskarshamn

Schema

Våra pass

Aerobic MRL – Ett fartfyllt aerobicspass som inleds med en kort uppvärmning följt av enkla och pulshöjande stegkombinationer på golvet. Efter ca 20 minuter aerobics lägger vi fokus på att stärka mage, rumpa, lår (MRL) med hjälp av redskap som tex. gummiband, viktplatta och xertube.

Box – Ett gruppträningspass som passar alla oavsett nivå. Inspirationen kommer från boxning och kampsport. Vi tränar ihop två och två, våra redskap är handskar och mittsar som vi använder för att kunna träna på olika slag och sparkar. Under passet varvas både styrke- och konditionsövningar. Passar dig som vill träna hela kroppen under samma pass.

Cirkelträning – Stationsträning i gymmet där man arbetar efter sin egen förmåga. Vi använder oss av olika redskap som finns ute i gymmet (vid monkeybaren) och målet är att förbättra både kondition och styrka.

Dance Aerobic – Aerobic med dansinspirerade stegkombinationer till medryckande musik.

Drum Fitness – Ett gruppträningspass snarlikt aerobics där armar och överkropp utmanas på ett roligt sätt med hjälp av trumpinnar! Rörlighet, kondition och styrka till energigivande musik och sköna rytmer.

Easyline – Cirkelträning i maskiner med justerbart motstånd som passar ALLA! Effektiv och mycket enkel kom-igång-träning som stärker kroppens alla muskler. Träningen utförs i grupp till medryckande musik och instruktör. Passar även för individuell träning.

HIIT – HIIT, är en form av intervallträningspass, snarlikt Tabata. Vi jobbar med kondition, styrka och rörlighet i olika långa tidsintervaller. Funktionella övningar blandas med vikter och stänger. Alla kan delta och övningarna anpassas efter egen förmåga.

Let´s Dance – Ett härligt och medryckande pass för alla som älskar att dansa! Här blandar vi alla möjliga dansstilar som tex schlager, afro, latinamerikanskt, modern musik mm. Inga förkunskaper krävs. Alla kan vara med.

Mage Rygg – Träning för rygg- och magmuskler. Här arbetar vi upp en stark bålstabilitet som kan förebygga belastningsskador och ge bättre hållning och kroppskontroll. De flesta övningar sker på en matta.

Pilates – En lugn träningsform med fokus på andning och träning av magmusklerna och ryggen. Övningarna utförs på matta med den egna kroppsvikten som belastning. Pilates kan utföras med olika svårighetsgrader och passar därför de allra flesta.

Pilates Boll – En lugn träningsform med fokus på andning och träning av magmusklerna, ryggen och balans. Bollen är ett mycket effektivt träningsredskap eftersom man förutom att utföra en viss övning även jobbar extra med att balansera kroppen. Övningarna kan utföras med olika svårighetsgrader och passar därför de allra flesta.

Pump – Styrketräning i grupp till musik där du med hjälp av en skivstång tränar igenom hela kroppen.Vikterna anpassar du själv efter övning och egen förmåga.

Cykel – Cykling i grupp med medryckande musik och inspirerande ledare. Vi arbetar med intervaller där du själv bestämmer belastningen. En bra träningsform om du snabbt vill förbättra din kondition och gillar att svettas.

Step Up – Step up är ett roligt och fartfyllt pass där du tränar både kondition och koordination. Stegkombinationer på en step up bräda i takt till härlig musik!

Step Tabata – Ett kombinerat pass där vi varvar konditionsträning på step up bräda med tabataövningar för att främst stärka överkropp och bål.

Tabata – Funktionella konditions- eller styrkebaserade övningar i högt tempo. Vi arbetar 20 sek och vilar 10 sek.

X-Fit – Ett styrke- och konditionspass med varierade funktionella rörelser med mycket lyft, kroppsvikt- och kettlebellövningar. Hög fokus på teknik framför antal repetitioner. Passet hålls vid monkeybaren i gymmet.

Yoga – Ett pass som ger styrka, balans, dämpar stress och spänningar, ökar smidigheten och rörligheten. Denna träningsform passar alla eftersom man alltid utgår från sin egen kapacitet och förmåga.

Zumba – Latinska danssteg som ger en spännande dansträning som är lätt att följa! Fokus på träningseffekt som kondition, förbränning och ett glatt humör!

World Class