World Class Oskarshamn

Schema

Våra pass

Aerobic MoveYa – En aerobicsklass för dig som gillar både hög och lågintensiv träning till härliga hits från både dåtid och nutid. Efter uppvärmning växlar vi över till högintensiv aerobic med enkel koreografi och varierat rörelseomfång höjer vi puls och intensitet i ca 25 min.Därefter sänker vi tempot och jobbar vidare med ett fåtal lågintensiva ”MoveYa” steg som vävs samman till ett flöde vilket också blir själva finalen i passet. Tillsammans skapar vi energi och rörelseglädje med mottot: ”Go with the flow- and just MoveYa!”

Dance Aerobic – Aerobic med dansinspirerade stegkombinationer till medryckande musik.

Easyline – Cirkelträning i maskiner med justerbart motstånd som passar ALLA! Effektiv och mycket enkel kom-igång-träning som stärker kroppens alla muskler. Träningen utförs i grupp till medryckande musik och instruktör. Passar även för individuell träning.

FG Box Mix – En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer blandas med styrka och uthållighet. Enkel och tuff träning som ger mersmak.

FG Dancefever – Här behöver du inte välja! I Dancefever får du det bästa av allt. Rör dig och dansa loss till nya och gamla favoritlåtar. Musikens karaktär sätter prägel på dansrörelserna.
Obs! Dancefever är det pass som förut hette Dansa Mix. Välkomna!

FG Multiträning – FortGjort Multiträning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

FG Pulsträning – FortGjort Pulsträning består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervall är längre och andra så korta som 20 sekunder. Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!

FG Styrka – Enkel träning för kroppens större muskler. Du använder din egen kropp som främsta redskap och du arbetar efter din egen förmåga. Ibland tar vi även hjälp av ett gummiband och en steplåda. Du kommer att känna dig härligt stark i hela kroppen efter passet.

HIIT – HIIT, är en form av intervallträningspass, snarlikt Tabata. Vi jobbar med kondition, styrka och rörlighet i olika långa tidsintervaller. Funktionella övningar blandas med vikter och stänger. Alla kan delta och övningarna anpassas efter egen förmåga.

Let´s Dance – Ett härligt och medryckande pass för alla som älskar att dansa! Här blandar vi alla möjliga dansstilar som tex schlager, afro, latinamerikanskt, modern musik mm.
Inga förkunskaper krävs. Alla kan vara med.

Mage Rygg – Träning för rygg- och magmuskler. Här arbetar vi upp en stark bålstabilitet som kan förebygga belastningsskador och ge bättre hållning och kroppskontroll. De flesta övningar sker på en matta.

Mage Rygg Cirkel – Träning för rygg- och magmuskler. Här arbetar vi upp en stark bålstabilitet som kan förebygga belastningsskador och ge bättre hållning och kroppskontroll. Cirkelträning där de flesta övningar sker på en matta.

Multistep medel – Ett roligt specialpass där man använder flera stepbrädor samtidigt 🙂 För dig som har testat step-up tidigare.

Pilates – En lugn träningsform med fokus på andning och träning av magmusklerna och ryggen. Övningarna utförs på matta med den egna kroppsvikten som belastning. Pilates kan utföras med olika svårighetsgrader och passar därför de allra flesta.

Pilates med boll – En lugn träningsform med fokus på andning och träning av magmusklerna, ryggen och balans. Bollen är ett mycket effektivt träningsredskap eftersom man förutom att utföra en viss övning även jobbar extra med att balansera kroppen. Övningarna kan utföras med olika svårighetsgrader och passar därför de allra flesta.

Poweryoga – Poweryoga är en dynamisk form av yoga där övningarna sker i ett flöde och man utgår mycket från solhälsningarna. Poweryoga ger styrka, balans, dämpar stress och spänningar, ökar smidigheten och rörligheten. Denna träningsform passar alla eftersom man alltid utgår från sin egen kapacitet och förmåga.

Pump – Styrketräning i grupp till musik där du med hjälp av en skivstång tränar igenom hela kroppen.Vikterna anpassar du själv efter övning och egen förmåga.

Spinning – Cykling i grupp med medryckande musik och inspirerande ledare. I spinningen arbetar vi i intervaller där du själv bestämmer belastningen. En bra träningsform om du snabbt vill förbättra din kondition och gillar att svettas.

Step NRG – Ett gruppträningspass där vi kombinerar kondition (basic step) med styrka. Under konditionstopparna arbetar vi med enkla men högintensiva steg på/över/runt stepbrädan. Under styrkedelarna använder vi den egna kroppen som belastning samt diverse styrkeredskap. Passet är ett intervallpass där du både får och gör av med en massa härlig NRG = energi 🙂

Step Up – Step up är ett roligt och fartfyllt pass där du tränar både kondition och koordination. Stegkombinationer på en step up bräda i takt till härlig musik!

Tabata – Funktionella konditions- eller styrkebaserade övningar i högt tempo. Vi arbetar 20 sek och vilar 10 sek.

X-Fit – X-Fit är ett styrke- och konditionspass byggt på ständigt varierade funktionella rörelser med mycket olympiska lyft, kroppsvikt- och kettlebell-övningar utförda under hög intensitet. Hög fokus på teknik framför antal repetitioner. X-Fit passar för alla oavsett erfarenhet. Obs! Passet hålls vid monkeybaren i gymmet.

Zumba – Latinska danssteg som ger en spännande dansträning som är lätt att följa! Fokus på träningseffekt som kondition, förbränning och ett glatt humör!

World Class